Solaris Urbino 12/18 by AlTerr - door modification + SU15, SU10

The forum is in reduced operation. The Addon and Support forums remain open.
Please note that OMSI is no longer under development. Some of the developers are now working on a new simulator. Further information concerning the LOTUS-Simulator can be found here.
  • Just open passengercabin_Urbino 10.cfg and replace with the following:

I adapted this part with the normal Urbino 12, so I had to make this in the easy way

:)

How does the cfg-file for the Urbino 12 3-door need to changed for passengers to only enter at first door but leave at door 2 and 3?

Wie muss die cfg-Datei für den Urbino 12 3-Türer verändert werden, damit die Fahrgäste nur vorne einsteigen und nur in der Mitte und hinten aussteigen?

• How does the cfg-file for the Urbino 12 3-door need to changed for passengers to only enter at first door but leave at door 2 and 3?

Do this for passengercabin_Urbino 12_3doors:

• @filipe231291 I've tried that, too. It doesn't work.

@ NightHauler May you fix it?

I would be really happy about a working fix for this problem.
    Sorry for bad English.

• You should change the numbers 0, 1, 2 ,3 to [exit] and numbers 4 & 5 to [entry}

That worked for me.

I changed the numbers to the above, but now the passengers line up at the first door as they shall but don't enter until I open the second door.
    I'd like to have a setting where passengers enter at first door with no need to open another door.

• How can I do let passengers get in or out only in the second or third doors?
    Bus model: Solaris Urbino 10, 12, 15, 18 MOKI
    In our country it is just common, that we enter in second or third doors.

• Hello, times a question for you.
    Can you give me a script that I at the 4-door model have also the Berliner door control.
    Does therefore openable and close the first door with stop brake can be manually.
    And the door 2 to 4 are then automatically, as in the standard 3 door of Alterr.

german translation:
    Deutsche Übersetzung:

Hallo, mal eine Frage an dich. Kannst du mir einen Script machen, das ich bei dem 4 Türer auch die Berliner Türsteuerung habe. Heißt also die erste Tür mit Haltestellenbremse öffen und schliessen kann manuell. Und die Tür 2 bis 4 dann automatisch sind wie bei dem Standart 3 türer von Alterr.

• Schöne Mod, aber ich habe das Problem dass ich nicht Gas geben kann... Der Bus (15,10) geben erst Gas wenn ich wieder vom Gas runtergehe... Und fährt trotzdem nicht los...

:huh:
  • Hi Leute,
    der Downlaad auf mega funktionier irenddwie nicht mehr. Wenn ich den Mod auf mega herunterladen möchte, läd es irgendeine .exe herunter von mega. Vielleicht hat einer eine Lösung dafür?

MFG Citarofan98

:)

• Guten tag Nighthauler ich habe eine Frage kannst du den Solaris Urbino 18 3 türe alle Innenschwenktüren machen würde dass gehen ??????????