Uni-Tram (Beta Update 23/03/17)

  • Proyect UniTram


    Type of project: Tram (fictional)


    Name of project: Proyect UniTram


    Creator: Tzino


    Presentation: Link


    It's still in a beta state but it is drivable. Do to interest and lack of time i'm releasing it in a beta state so you can try it out. If anyone wishes to contribute in any way please contact me.



    Link updated to new version (Beta 1.2)


    - Different sounds.
    - Adjusted tach needle.


    Download: Link

  • Its a nice one, tanks.:) Do u have already another Sounds? (Doors etc.)

  • Doch, im Tram Texturordner sind welche, im Ordner Eberlinsee ;) Nur denke ich die liegen im Texturordner am falschen Ort :)

  • Hey...thank you very much for this cool tram... but there is only one probleme with the speed... it's going down very quickly, so if you use a joystick for driving... you always have to push it to the front and that isn't a realistic feeling of driving a tram. I hope it will be fixed by the next patch, because it is the first good tram as freeware, which has been released yet. But all in all you've done a great job.

  • Can you add Doors on the left Side?

    Projekte: Oberhausen V1 (WIP), Trammap Oberhausen-Mülheim Linie 112 (WIP),Straßenbahnlinie 103 (WIP), NaturLinie 105 (WIP).

  • Can you add Doors on the left Side?

    I dont think I will make this small thing into a bidirectional version.
    But I am working on the "big brother" to the uni-tram.
    A two car bidirectional articulated unit. Like the KT4D but reversible.


    Thank you for your interest :thumbsup:

  • so also jetzt muss auch ich mal meinen senf dazu geben das ding hat absolut potenzial nur drei dinge stören mich
    1.der sound da muss was anderes her da hör ich lieber meiner miele waschmaschiene zu
    2. höchstgeschwindigkeit 56 km\h come on da geht mehr also 65 muss mindestens drinnen sein
    3.tacho zeigt bei 56 km\h 62 an d.h 7 km\h verzögerung


    ansonsten ist das fahrzeug :tram::tram_small: cooollll

    Was nicht passt, wird passend gemacht!

  • erstmal ein Lob, denn eine Bahn für OMSI 2 zu bauen ist nicht einfach, aber das Problem ist, dass die Leute, wenn ich zum Beispiel zu weing oder zu viel heize anfangen zu meckern, und die dann nicht mehr mit meckern aufhören... Sorry, aber das ist echte Folter ;)

    Reisedienst Brückner - Immer eine Klasse besser!

  • Seit wann ist eine Uni-Tram ein Bus? Ich glaube schon dass, das der der falsche Bereich ist!

  • so also jetzt muss auch ich mal meinen senf dazu geben das ding hat absolut potenzial nur drei dinge stören mich
    1.der sound da muss was anderes her da hör ich lieber meiner miele waschmaschiene zu
    2. höchstgeschwindigkeit 56 km\h come on da geht mehr also 65 muss mindestens drinnen sein
    3.tacho zeigt bei 56 km\h 62 an d.h 7 km\h verzögerung


    ansonsten ist das fahrzeug :tram: :tram_small: cooollll

    About the sound I know its not the best and I am working on making it better.
    And thank you for the speed problem. I didnt notice. I will fix this for the next update ;)

    erstmal ein Lob, denn eine Bahn für OMSI 2 zu bauen ist nicht einfach, aber das Problem ist, dass die Leute, wenn ich zum Beispiel zu weing oder zu viel heize anfangen zu meckern, und die dann nicht mehr mit meckern aufhören... Sorry, aber das ist echte Folter ;)

    Sadly this is part of the game and not the vehicle.
    I cant do anything about the passengers complaining about the driving.
    But I will put full air conditioning inside so you dont have complains about to cold or to hot.