Einsteigen knopf drucken

The forum is in reduced operation. The Addon and Support forums remain open.
Please note that OMSI is no longer under development. Some of the developers are now working on a new simulator. Further information concerning the LOTUS-Simulator can be found here.
  • Hallo liebe leute,


    Ich möchte bei der Citaro 3-FL, die die hinteren Passagiere geöffnet wird durch Drücken der Knopf.

    Weiß jemand, wie ich das einstellen kann. Ich bekomme es selbst nicht für einander.


    Vielen Dank im Voraus.


    Viele Grüße, Maico

  • Go to the bus folder, then "Model", then search for the passengercabin.cfg file (in your case it would be something like passengercabin_O530_3D.cfg)

    Geh in den Busordner und dann auf "Model", such die passengercabin.cfg Datei (in deinem Fall wahrscheinlich passengercabin_O530_3D.cfg)


    As you open it, search for something that looks something like this:

    Wenn du sie öffnest, such etwas, das circa so aussieht:

    Now: for every [exit] write [entry] then the number. After that write {noticketsale} and {withbutton}. All in all it should look something like this:

    Jetzt: für jedes [exit] schreib [entry], dann die Nummer. Danach schreibst du {noticketsale} und {withbutton}. Alles in allem sollte es circa so aussehen:

    I don't actually know if it will work 100% sure but that would be my approach. Tell me if it worked please.

    I hope I was able to help!

    Ich bin mir nicht 100%ig sicher, dass das so funktioniert, aber ich würde es so angehen. Sag mir dann bitte, ob es funktioniert hat!


    -BenjoX