Polizeiautos und derren scripteHallo Leute
Wie man ja in einem anderen Thread lesen kann, will ich den T3 aus Omsi 2, auch als Polizeifahrzeug mit Blaulicht fahren lassen.
Nun gibt es diese Scripte in der cfg, und ja muss anscheinen pro Drehlich 2 einträge drin stehen. Wie man aber sehen kann sind diese Wertde nicht identisch.
Wer kommt jetzt da draus und kann mir sagen worauf ich achten muss, damit sich sich das Blaulicht an auch der Position wo ich es jetzt habe um die eigene achse dreht ?
Denn momentan ist es laut diesem eintrag:
[light_enh_2]
-0.015
0.953
2.300
an der richtigen Position, aber drehen tut es sich dann viel weiter links aussen und nicht in der mitte wo das Blaulicht eigentlich ist.
Und so habe ich es momentan bei mir in der CFG stehen.
Nur werde ich nicht ganz schlau aus all diesen einträgen.
[mesh]
MB_T1_RTW_BL_L.o3d
[newanim]
origin_from_mesh
anim_rot
blaulicht_1
360
[light_enh_2]
pos_x
pos_y
pos_z position
dir_x
dir_y
dir_z direction
up_x
up_y
up_z vector pointing up (if rotating = 2) or rotation axis (if rotating = 1)
omni 0 = directional light, 1 = omnidirectional light
rotating 0 = light effect will be directed to dir vector, 1 = light will rotate to user (around UP axis),
2 = light will rotate to user (around all axis)
r color
g color
b color
size meters
conesize_inner_angle degree, angle of inner cone (full brightness)
conesize_outer_angle degree, angle of outer cone (beginning of visibility)
fading_variable 0 = dark, 1 = normal, 2 = double, 0.5 = half brightness, if invalid, 1 will be constantly used
factor factor multiplied
z-offset offset of spot from position to user (if the light would
be inside of a solid object, you can make it visible
with this parameter; just set it e.g. two times of the
radius of the solid object.
parameters 0 = none
+ 1 = star
+ 2 = no fog effect
+ 4 = only effects
cone light will create cone effect (depends on fog and environmental brightness and only if it is no omnidirectional light)
timeconst time constant. It controls how much time the light will need to reach 63% of the illumination intensity
(or 27% in case of switch off)
bitmap effect texture (if "" then standard texture will be used)
enhanced light effect, only omnidirectional: (same as above, but with omni = 1 and rotating = 2 and dir and up vector only zeros)
[light_enh_2]
-0.015
0.953
2.300
0
1
0
0
0
1
0
0
0
50
255
0.3
40
80
1
4
0.12
1
1
0.2
[light_enh_2]
-0.415
1.033
2.600
0
1
0
0
0
1
0
2
0
50
255
0.3
270
330
1
1
0.12
1
1
0.2