Posts by pBuch

@Mercedes Benz Fan: Hast du aufgepasst, dass das Häkchen unter dem Downloadbutton (Download with sendspace accelerator and get recommended offers) NICHT angehakt ist? Dann sollte der Download adwarefrei möglich sein.
    Carlos : Du liegst richtig. Die Splines aus dem TramAddon von BlackEye fehlen.

@163R: That's great. Could you please provide us your way of solution?
    StoneC0ld : Thank you for your detailed failure description. I have redriven your example with the O530 solo bus by alterr (This bus is used by default in BK3.0) in OMSI 2. When I arrived in Bad Kinzau terminus for line 301 I got the evaluation screen but then the bus timetable automatically jumped to 299 to Gonnsee. Please be so kind and also use O530 for testing purpose. I will see if I can do a quick test ride on the MAN UEL...

Ich nehme an, du hast die Elektrik aktiviert bzw. den Motor gestartet. Du solltest den MB noch einmal installieren und dabei vor allem auf den Fonts-Ordner achten. Vielleicht fehlt eine Schriftart, wodurch bei dir nichts am IBIS angezeigt wird.

Du hast die Antwort per PN erhalten, hier zur Vollständigkeit noch einmal:

Für den WanderBUS ist der Mercedes Vario vorgesehen. Stelle einmal deine Objektkomplexität auf Maximum, dann wirst du sehen, dass ich im Bereich der Schranken Pfähle verbaut habe, an die du wahrscheinlich mit dem Solaris aufgefahren bist.

@Diesel: Die 30S besitzt keinen eigenen Umlauf, sondern wird nur zu den Hauptverkehrszeiten ein paar Mal am Tag in den Solobusumläufen gefahren. Du kannst die 30S-Fahrten in den mitgelieferten Fahrplänen insofern erkennen, als dass sie z.B. in Saasdorf nicht halten. So gibt es z.B. eine Fahrt ab Bad Kinzau Mo-Fr um 5:50 und 7:10 u.s.w.
    @Will: Unfortunatelly, the "Lärmschutzwand"(noise barrier) addon from Nigthskull is required for Bad Kinzau 3. Sometimes, the unpackers WinZip or WinRAR have problems with the german letter "ä" in "Lärmschutzwand" and replace it with some oscure character combinations like "#![]" or whatever. If that occurrs, OMSI cannot find the file and so the title the noise barrier (for example in Bayersberg) cannot be loaded. So be sure the files in the folder "OMSI 2\Splines\Nigthskull's Splin\" are named "Lärmschutz.sli", "Lärmschutz_braun.sli", "Lärmschutz_groß.sli" and so on. Another solution may be using 7zip to unpack the Lärmschutzwand addon.
    You can send me a mail via the link on my profile page.

@Will...: Sorry, but I couldn't find any causes of this failure in the logfile. Please double check if all the necessary addons are installed (and also check the "Lärmschutzmauer" addon for wrong characters instead of the "ä").
    @xXOleksXx: Modifikationen können gerne erstellt und veröffentlicht werden, solange keine Originaldateien mitgeliefert werden. Da dies bei deiner neuen Linie nicht der Fall ist: Immer gerne. Von mir kommt das aber nicht, da es mir nicht ins Konzept passt. Tut mir leid.
    Ebenso mit dem 3-türer-Repaint. Hierfür gibt's das Repaintpack. Ich persönlich halte Dreitürer auf Überlandstrecken für wenig sinnvoll, weshalb ich ein solches Repaint nicht erstellet habe.

I cannot remember where I put the spline onto but I can recommend you to download "Notepad++", open all *.map files from Bad Kinzau 3 folder and use the replace-function with the "do in all files" option (can't remember the exact names). Then you should be sure to have all faults solved.

That's a problem, indeed (You would lose some of the tiles if you excluded the splines). Please try another extracting program such as 7zip and replace the characters. You may want to copy them from a website, for example. Please report if you have success with this solution!