Posts by Welbus

Ich habe ein merkwürdisches Problem mit meinem G27 bemerkt: Das Lenkrad eines Busses im Omsi dreht sich schneller als mein G27.

Ich meine, daß wenn ich z.B. mein Lenkrad 45 Gräder gedreht habe, hat das Lenkrad im Bus 90 Gräder oder etwas sich gedreht.

Ich habe mein G27 für 900 Gräder konfiguriert. Ist das falsch für Omsi, oder wo ist das Problem?

-Welbus

Ich habe das Add-on auch gekauft und hier ist meine Bewertung nach ein Testfahrt (Linie 76).

Die Karte ist besser als ich dachte. Ich dachte, daß es ein Bisschen langweilich sein könnte durch solche Gebiete zu fahren, aber so ist es eigentlich nich.
    Die Busse sind auch ganz gut gelungen. Der Fahrersicht ist zu nieder, aber es ist leicht das zu korrigieren (in der .bus Datei).

Einige kleinigkeiten habe ich auch gefunden:

-Es gibt wirklich ein Bug im Heizungrerät. Ich habe auch sehr schnell 30 Gräder im bus gehabt.
    -Es gibt zu viele Fahrgäste, die eine Fahrkarte kaufen. Ich war z.B deswegen 12 Minuten verspätet (Linie 76).
    -Ist es realistisch, daß so viele Fahrgäste am Ende der Linie im Bus kommen?
    -Es war schwer den exakten Platz zu finden, wo man im Ermlandstraße halten muß (mir hat der Fahrt zuerst gar nicht geendet)

Ich hatte auch Performanceproblemen, aber meine Optionen waren nicht gut für diese Map. Ich kann noch nicht sagen, ob es wirklich
    solche Problemen gibt.

Wie sollte man eigentlich den Bus im Endhalltestelle Erlandstraße schildern? Leerfahrt? Ein Fahrgast ist in meinem Bus geblieben.

-Welbus

Ich werde dieses Add-on wahrscheinlich kaufen, aber ich hätte eine kleine Bitte zu Halycon und die Authors.
    Es wäre sehr nett das Handbuch des Add-on frei zu publizieren - oder wenn nicht das Handbuch mindestens ein Liniennetz.

Ich bin z.B ein Ausländer, und bin nur ein Mal duch Bremen gefahren (den Dom habe ich doch Besucht :) ).
    Ich wußte gar nicht, was Bremen Nord eigentlich meint. Zum Glück habe ich ein altes Liniennetz des BSAG gefunden und
    etwas Idee bekommen, was dieses Add-on egentlich bringt.

-Welbus

Sie habt vergessen die dieselmotor ein zu schalten. Benutzen sie bevor mann abfahrt die M taste um die moter bereit zu machen. ^^

Stimmt, aber das ist klar ein Bug. Ich glaube, daß der Dieselmotor automatisch sich einschalten sollte, wenn man z.B. über 20 km/h mit dem elektrischen Motor fährt.
    Ich habe dasselbe bemerkt: von 0 bis 80 km/h in acht Sekunden, ganz gut von einem Bus. :D

-Welbus

Es gibt jetzt eine neue Version mit grossem Emblem und Hi Res Texturen.
    There is a now a new version with a bigger emblem and Hi Res textures also.

The problem creating this emblem was that in my opinion the proportions of the Dariu's steering wheel and the real one are not 100% the same.
    The upper part of the wheel is in fact bigger and the lower part smaller.

-Welbus

Art des Downloads: Repaint

Projektname: Volvo 7900H/HL Volvo Emblem im Lenkrad / Volvo emblem in the steering wheel

Beteiligte Personen: Welbus

Projektdetails:

This repaint package adds the Volvo emlem in the steering wheel of the Volvo 7900H/HL busses.
    You need the Hamburg Hafencity map (pay-ware) to use the repaints.

As a bonus a version of the Jasper paint with the Volvo front and heck emblems is included.

Copyright: The repaints may not be published anywhere without a written permission of the author.

Bilder/Videos:

Version 1.01 Published
    Changes:
    -steering wheel emblem bigger
    -Hi Res textures also included

DOWNLOAD/HERUNTER LADEN

Es mag sein, daß es ein Bug in antrieb.osc gibt. Mir hat rückwärts fahren ab und zu funktioniert und dann nicht.
    Ich glaube, daß der Problem ist, daß die R-Taste visual korrekt funktioniert, aber kein Gang eigentlich eingeschaltet wird.

Ich habe das in antrieb.osc

mit das ersezt

und mir funktioniert rückwärts fahren jetzt gut. Natürlich ist das nur ein Workaround.

Die Kode versichert, daß immer ein Gang eingeschaltet wird, wenn man die R-Taste drückt.

Es gibt auch andere Bugs da. Ich habe ein Paar Mal den Bus von 0 bis 80 Kilometer pro Stunde in 8 Sekunden beschleunigen können.
    Der Bus war wie ein Kanonengeschoss! :D

Das war, denke ich, mit dem elektrischen Motor.

-Welbus

Gut, daß die unsichtbare Kollision korrigiert worden ist, aber mein Rat ist, daß man in Omsi NIE mit den Kollisionen fahren sollte.
    Es gibt so viele Problemen (ich meine nicht in dieser Map) in Omsi mit KI Verkehr, unsichtbare Kollisionen, zu enge Straßen usw.

Ich habe eine dumme Frage. Wie fährt man mit den Volvo Busse rückwärts? Ich drücke die N-Taste, aber der Bus bewegt sich nicht.
    Ich habe alles möglihes versucht, zuerst die Bremse zu drücken usw., aber nichts helft.

-Welbus

Projekttyp: Repaint

Projektname: 4 x Möhrenfeld

Beteiligte Personen: Ich, Welbus

Fremdhilfe benötigt: Nein

Voraussichtliche Bauzeit: Wird bald publiziert

Projektdetails:

4 x repaints für die fiktive Firma Möhrenfeld für die Map Blankwitz:
    - MAN Lion's Coach
    - MAN Lion's Coach L- Setra S313 UL- Setra S319 UL

Für den Lion's Coach braucht man das Krüger Matrix Mod und für die Setras braucht man
    das Lawo Matrix Mod.

Bilder/Videos: (Selbsterklärend)

4 x Möhrenfeld

4 x Möhrenfeld, die Hecke

MAN Lion's Coach

MAN Lion's Coach, Innenraum 1

MAN Lion's Coach, Innenraum 2

Setra S319UL und S313UL

Ich habe ein merkwürdiges Problem mit einem Repaint ich mache.

Ich wollte ein Paar Texturen hinzufügen die man verändern kann, und habe das foldende in der .cfg Datei hinzugefügt:

[CTCTexture]
    farbschema_display
    display.tga

[CTCTexture]
    farbschema_emar
    emar_105.tga

Damit gibt es keine Problemen, aber wenn ich das folgende in der cti Datei hinzufüge, funktionieren die vis-Variablen total verrückt:

[item]
    Mohrenfeld
    farbschema_display
    Mohrenfeld\display.tga

[item]
    Mohrenfeld
    farbschema_emar
    Mohrenfeld\emar_105_mf.tga

Ich kann das alles gar nich verstehen. ?(
    Man sollte so viele Farbschemas hinzufügen können, wie man möchte und es sollte ganz gut funktionieren, und gar nichts mit den Variablen zu tun haben. Was ist falsch hier?

-Welbus

Hello,

Is there a solution for the hole issue (grass in crossings instead of asphalt)?

I saw some instructions and tried removing all the *.hole files in OMSI 2\Sceneryobjects\Waldheini12\Blankwitz\StreetSystem\model and saved the map once in the Editor.
    But that didn't make any change for me. I still have the same issue.

-Welbus

Update:

I think that i managed to fix the map. First of all, someone could update correct instructions on the first page of this chain (the entry/Beitrag mentioned there is false, i think Beitrag 148 is the correct one).
    I do understand German, but it is hard to find the instructions and it would be good to write them also in English.

Secondly, i found several bugs in the map that prevented me from fixing the hole issue first:

Bug1:

This file is needed by the map: Sceneryobjects\Helferlein_Objekte\Räumpfeil.sco, but the name of the file is in fact Raeumpfeil.sco. Fix: rename the file in the mentioned directory as Räumpfeil.sco.
    I can say as a very experienced IT professional that always avoid using special letters of your own language (like ö,ä,ü,å) in file names, because somewhere they sure will cause issues.

Bug2:

There were error messages in the logfile that this object was missing: Sceneryobjects\windrad\windanlage_50.sco
    Fix: The Windrad objects of Chrizzly92 are missing in the installation instructions. Can be found here: Chrizzly92's Wünsch dir was Objekteschmiede! (MABEG FIS2/ FIS3, Windkraftanlage)

Bug3:

There were several error messages in the logfile telling that objects like this are missing: Sceneryobjects\NNP_Sceneryobjekte\Neubauhaus_7.sco
    Fix: The Steinkirchen Objektenachlieferung has been forgotten in the installation instructions. Can be found here: https://www.omsi-webdisk.de/index.php?page=Entry&entryID=913

Bug4:

I'm not 100% sure about that but sometimes i did get error messages about light maps in the logfile. Possibly re-creating the light maps will help.

After fixing these issues i was finally able to load all the squares (Kacheln) in the Omsi Edítor - before the missing objects caused the editor to malfunction.
    I did according to the instructions in entry 148 and re-created the *.hole -files. The only thing is that originally there were 81 *.hole files and i was able
    to re-create only 67. I don't know the reason for this, but on the other hand i haven't seen those grass bugs any more anywhere. So perhaps this is enough.

And why did i use several hours of my time to fix this map? Because this is actually a very good map :) .
    Just a couple of things to comment right now. It seems that there is far too much traffic in the Feldgröningen area, which causes issues with the AI/KI. It is easy to restrict the traffic somewhat.

Btw, i have actually created something for this map! I'll show it tomorrow, now i need some sleep.

-Welbus

Hello,

I have begun to build a new map and i started with the splines. Now i have a really stupid issue with the new splines.
    The splines don't fit together. Even if i connect two parts of the same spline together, there is a gap of 5cm or something in the side direction:

Overall picture, two parts of the same spline put together, looks nice from this perspective

The issue

The spline:

And no, i don't create my splines using any tool, i write them manually by editing other similar splines. I do know most of the values in these files and i am able to do it.
    Am i right that only the paths do affect in placing the splines in the editor? I mean that the places of the paths are the places where Omsi connects the splines.

-Welbus

Addition:

After some testing it seems to me that there is a bug in the editor. If i press N and create that way new parts of my (or any) spline, it works perfectly. But if i first create one section of a spline
    and "uncheck" it, create a new section of the same spline and then combine them by pressing G and using CTRL button, the editor missplaces the splines by some small amount. That can be seen
    from the x and y coordinates of the splines. Unfortunately there doesn't seem to be a fix for this. I just hope that my splines work with crossings without this issue.

Vielen Dank für das Patch und für die Linie N4. :thumbup:

Ich habe noch nicht die Linie N4 selbst gefahren, aber ich habe einige Videos angeschaut. Es gibt eine Sache in Omsi, was wirklich eine Schade für die Nachtlinien ist.
    Das ist nämlich die Beleuchtung der Häuser. Leider sind die meisten Häuser im Wohngebäudemodus, wo die Lichter um 23:00 Uhr ausgeschaltet werden.

Ich verstehe, daß die Idee ist, daß die meisten Wohnungen dunkel in der Nacht sind.
    Der Problem ist, daß auch alle andere Lichter im Haus dann dunkel sind - was wirklich nicht natürlicht ist. Zum Beispiel haben die meisten Läden
    in der Wirklichkeit Lichter durch den Nacht. Jezt sieht Vaals aus, wie es einen Stromausfall da sein würde.

Ich weiß, wie die Lichter funktionieren, und mann muß dazwischen wählen, ob (fast) alle Lichter dunkel in der Nacht sind oder ob die Meisten Lichter
    auf sind. Ich denke, daß der Letzte besser wäre, jezt sieht es wirklich nicht gut aus. Und in meine nicht den Autor zu schimpfen, das ist eine Begrenzung in Omsi. :)

-Welbus

Hi,

Some answers to your questions:

First of all, it is told in the ReadMe that the bat file must be run when installing the map. Some textures need to be copied from the original O305 to get the bus to work and that bat file does it.

The line was really that short and it is true that the schedule is not very tight. I thought that for this short line it is not so crucial to make the schedule so tight. It is hard to believe that this
    bus normally was much late.

Actually there was also a longer line called 23V, which started in the city center area, but
    for this map i had to create everything from the scratch and it wasn't possible to build such a long line. That longer version of the line drove during the rush hours only.
    I have no plans for continuing with this map, but let's see what the future brings...

The passengers don't talk, because there is no Finnish speech packet available and creating one would need quite a few people to get all the needed voices.
    On the other hand i didn't want to use german or english voices, it would sound a bit stupid that all the finns would be talking german together. :D

The schedule works so that there is a small object above the second side window in right. That is the holder of the tour number (it was used like that in the reality at that time).
    When you click on that holder, you can change the tour number between 543 and 544 (real tour numbers by the way) and that changes the schedule accordingly.

Hmm, right now there are no plans to support matrix buses, but anyone can do that if wished, i have nothing against it.

Please do install the hotfix, it does contain the things i forgot from the original release (ambulance, police car, trucks, textures for the roll shield). :P

-Welbus

The patch has been uploaded in the WebDisk and it is available as soon as they accept it. The patch fixes the following issues:

-adds missing AI vehicles (ambulance, police cars, MAN F90 trucks)
    -adds missing textures for the destination rollband
    -fixes bounding box issues in two buildings

So also the bounding box issues should have been fixed now and i was able to drive the whole route with collisions on.
    The problem is that without adding the collision_mesh in the sco files your bus collides with the bounding box instead of the mesh (building) itself.

@BVGSolaris (and others who are interested of course):

The schedule has been made from a real schedule of that time, the type of schedule that the passengers could take in the bus.
    I have changed it to look like a tour schedule - the real tour schedules would be too hard to read even for me.

On the left side there are departures from Eläintarha (Eläintarhasta) and on the right side departures from Länsi-Pasila (Ilmala) (Länsi-Pasilasta).
    The finnish words: Arkisin = on work days, Lauantaisin = on Saturdays, Pyhäisin = on Sundays (Holidays), Tunnit = Hours, Minuutit = Minutes.
    Because Swedish is also an official language in Finland, the second rows have the same text in Swedish.

I think the rest is understandable.

-Welbus

First of all, sorry for not answering earlier. I have been busy, but now i'm on vacation and i'll check these issues at the beginning of next week.

I know about the following issues:

-The Helsinki AI cars have been forgotten (Ambulance and Police cars, Some trucks).
    -A texture is missing for the destination roll sign, it should be black, not white
    -The collision box issues

The two first ones will be fixed and i'll publish a fix soon. The third one is more difficult to fix, because i would need to go trough a lot of objects.
    I'll check what i can do, but it is possible that the only workaround is to drive without collisions. Usually there are so much issues with the AI traffic
    in Omsi that i drive always without collisions and that's why i forgot to test with them. Sorry about that.

The Helsinki city buses only had the number roll signs originally. There are two hof files with this map. The default one uses the side shields, that
    where really in use in Helsinki, although not any more in 1978. The alternative one (just rename it to Helsinki.hof) uses the roll signs. And for that i have
    built also destination signs, although there were no destination signs in the real buses.

Some hints:

-The buses that are meant to be used in this map are the ones that have 23 at the end of their names, like "HKL Scania BR111, 23"
    -When you use a bus like that, click on the little thing above the second side window to display the tour number (according to your tour) and that also displays the tour schedule
    -If you use other buses, the schedule works like normally in Omsi

-HKL was the Helsinki city traffic company and those buses are the "real" ones for this map, because that company ran the line 23 in reality
    -There were also private bus companies that ran bus lines in Helsinki, there are paints also for them and also some versions with manual transmission,
    because some of the companies had only buses with manual transmission

-Welbus