Did you check already the FAQs: http://www.omnibussimulator.de…requently_Asked_Questions ? (Especially 2.4!)
Posts by Marcel Kuhnt
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Please note that OMSI is no longer under development. Some of the developers are now working on a new simulator. Further information concerning the LOTUS-Simulator can be found here.
Please note that OMSI is no longer under development. Some of the developers are now working on a new simulator. Further information concerning the LOTUS-Simulator can be found here.
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Please take a look to the object "Ruede\hst_alt.sco" and please read this article: http://www.omnibussimulator.de…?title=Configuration_File
Now you will find two major commands:
Code- [texttexture]
- {No. of source string - 0,1,2...}
- {Font name (you will find it in *.oft files in the font directory)}
- {width of created texture file - pixels}
- {height of created texture file - pixels}
- {use a special color (0) or use original colors of font (1) ?}
- {R (if the previous entry is 0)}
- {G}
- {B}
This command will create a texture with the string you will enter in the map editor like it is possible on the bus stops.
Later, you will find the following command:
You know that [mesh] will include a new mesh file. The second command selects the correct submesh (OMSI will find it with the name of the assigned texture) and the last command will tell OMSI to use the text texture no. 0 instead of the original texture. The number you will enter here will be the counter of the previous added [texttexture] command.
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Ohne jetzt all deine Scripts durchgeprüft zu haben, fällt mir doch eine Sache sehr auf:
Die Animation von "Parallelogram-Türen" ist weit einfacher: Verschachtelte Animationen sind ja möglich, von daher wird die Tür so animiert wie der Scheibenwischer, nämlich einfach mit zwei gegenläufigen Rotationen mit verschiedenen Drehpunkten. Dann entsteht die Türblattbewegung von ganz alleine.
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Nein, nemeza hat schon recht! Die Konstante selbst ist - logisch - konstant. Du sollst eine neue Variable anlegen und diese anstatt der Konstante verwenden.
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Yes, all animations will occur at the same time. But the order of the [newanim] commands is very important.
For example the doors of our buses: The first [newanim] command turns the door blades around their own axis, the second [newanim] command turns them around the bus fixed axis at the edge of the bus doors.
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Dafür gibts (noch?) keine Funktion. Das Terrain muss manuell angepasst werden.
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Prüfe genau, ob die Texturnamen stimmen! Bei zu langen Namen schneidet Blender (Version ≤ 2.49) rigeros ab!
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Bitte beachtet: Momentan sind wir nicht auf der Suche nach Moderatoren! Wenn wir wieder in größerem Maßstab Moderatoren suchen, werden wir das hier von uns aus melden.