Im not sure, but there is an app called IBIS Control for OMSI 2 that uses this information through the plugin interface. I ha a quick look in the included *opl file and there I found GivenTicket and ticketprinter_display for example. I hope that was a little help.
Posts by modellbusse ;)
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Please note that OMSI is no longer under development. Some of the developers are now working on a new simulator. Further information concerning the LOTUS-Simulator can be found here.
Please note that OMSI is no longer under development. Some of the developers are now working on a new simulator. Further information concerning the LOTUS-Simulator can be found here.
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MAKE SURE TO HAVE A WORKING BACKUP!!!
Download VS-Code form Microsoft, open your map-folder (and trust the author) and then open a file in the internal explorer.
Click on the search icon in the uper left corner, click the icon with the * to use regular expression. (kind of search filter) The paste the following searchterm:
`Object Nr\. \d+`: Matches the literal text "Object Nr." followed by a space and one or more digits representing the object number.
`\n`: Matches a newline character.
`\[object\]`: Matches the literal text "[object]".
`\d+`: Matches one or more digits.
`\n`: Matches a newline character.
`(Sceneryobjects\\Generic\\routearrow_.+\.sco)`: Uses parentheses to create a capturing group, matching the file path starting with "Sceneryobjects\Generic\routearrow_" and capturing the rest of the characters until ".sco".
`(-?\d+\.?\d*)`: Uses parentheses to create a capturing group for a numeric value, allowing for an optional minus sign, digits, and an optional decimal point. This captures numbers that may be integers or floating-point numbers.`(.+)`: Creates a capturing group for the rest of the line, capturing one or more of any character.
Last but most important step is to click replace all on the right hand side of the replace input. Make sure there is no text in the replace input.
Finish.
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The flickering comes from two mesh surfaces on the exact same place. So you have to hide one of the meshes with [visible] entry to it. Use the variable of the headlight an the corosponding value. Be careful because OMSI uses sometimes not only 0 and 1 for the bus lights.
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The photobucet link does'nt work anymore
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Hier müsstest du nur die Farbe anpassen, aber das Muster sollte hin kommen: https://www.thefabricbaron.com…toff-kreise-rot-lime.html
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Ich habe jetzt langsam keine Ideen mehr deshalb also hier: ich bekomme ständig die Meldung "...\UTOPIA_BODY.x - o3d reading failed!" und ich habe schon etliches probiert, aber anscheinend bin ich der einzige der Probleme mit diesem *.x Dateien hat. Hat jmd eine Idee was es sein könnte? (Abgesehen von OMSI reparieren und Map neu downloaden)
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Die musst du aus dem Hauptordner in den SDK Ordner kopieren.
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Hier mal ganz runter scrollen: https://www.letsrepaintit.com/en/#!/recent
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Spline auswählen [N] drücken, danach [Strg] gedrückt halten und mit der Maus die Spline an die richtige stelle bringen. Sollte die Spline nicht passen muss du eine andere wählen.
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What about [light] ?
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Ich weiß ja nicht was ihr für *.prt Dateien untersucht habt, aber bei mir steht da sowas drin:
Code- ...
- Sceneryobjects\Buildings_RUE\Haus01b.sco
- 1291674617
- 1291674617
- -1
- Sceneryobjects\Buildings_RUE\Haus01c.sco
- 1291674617
- 1291674617
- -1
- Sceneryobjects\Buildings_RUE\Haus01c2.sco
- 1291674617
- 1291674617
- -1
- Sceneryobjects\Buildings_RUE\Haus01e.sco
- 1291674712
- 1291674712
- -1
- Sceneryobjects\Buildings_RUE\Haus02e.sco
- 1291674980
- 1291674980
- -1
- Sceneryobjects\Buildings_RUE\Haus03a.sco
- 1291674866
- 1291674866
- -1
- Sceneryobjects\Buildings_RUE\Haus03b.sco
- 1291674854
- 1291674854
- -1
- ...
Also zwar lesbar, aber was das genau sein soll kann ich mir auch nicht erklären.
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Darf ich korrigieren dass das *.o3d Format keine "Verschlüsselung" sondern lediglich eine Komprimierung ist
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Da das ja nicht der Tutorial-Bereich ist, schätze ich das soll eine frage sein und die Antwort ist: NEIN.
Aber das könnte vielleicht helfen: OMSI 2 Einstellungen richtig wählen (laggfrei, ohne Ruckler, RAM-Disk) [Tutorial] [Stand:27.10.2016]
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Video für Zufällige Texturen in Objekten hinzugefügt.
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The value for anim_trans must be in meters. (here the 9)
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Can you pls show the entrys you made in your model.cfg?
Edit: there might be an issue before the windows entry in your model.cfg so the would not load anymore because OMSI will skip the rest of the model.cfg if there appears an issue.
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https://blog.mercedes-benz-pas…tadtbusse-nach-abu-dhabi/
Some new Citaro for Abu Dhabi. Sadly no electric versions.
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Hier gibt es schon die ersten 8 Folgen. Ich hab aber bis jetzt nur kurz rein geguckt.
https://www.rbb-online.de/film…rten-auf-n-bus-serie.html
Von der ganzen Aufmachung hätte ich aber eher einen O405 genommen, der würde in die Optik und dort aufs Dorf irgendwie besser passen.
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In dieser Videoreihe möchte ich anhand von einfachen Strom- oder Verteilerkästen zeigen wie einfach man Sceneryobjects für OMSI erstellen kann.
Die Reihe ist derzeit noch nicht beendet, es sind weitere Teile in Planung.
Hier dürft ihr gerne Fragen und Anregungen zu diesen Tutorial stellen.
Stromkasten in OMSI bringen:
[External Media: https://www.youtube.com/watch?v=jh5h5bWqZFY]Zufällige Objekte platzieren:
[External Media: https://www.youtube.com/watch?v=PXQV4qwB8pI]
Zufällige Texturen auswählen:
[External Media: https://youtu.be/TLjEI0PWWxw]