That is the same. Animation is not easy - but possible. It is not limited how many objects are connected to one animation - just more work for the software / hardware
Beiträge von nemeza
Das Forum befindet sich im reduzierten Betrieb. Die Addon- und Supportforen bleiben weiterhin verfügbar.
Bitte beachte, dass OMSI nicht mehr weiterentwickelt wird. Ein Teil der Entwickler widmet sich inzwischen der Entwicklung eines neuen Simulators. Weitere Informationen zum LOTUS-Simulator findest Du hier.
Bitte beachte, dass OMSI nicht mehr weiterentwickelt wird. Ein Teil der Entwickler widmet sich inzwischen der Entwicklung eines neuen Simulators. Weitere Informationen zum LOTUS-Simulator findest Du hier.
-
-
Such nach für (S.L.haltewunsch_3) und (S.L.doorEntriegelung_67). Wie viel hast du gefunden?
Meiner Tipp:
--
Search for (S.L.haltewunsch_3) and (S.L.doorEntriegelung_67). How many have you found?
I guess:
0 -
Short: Yes
But I guess, you can not script it, if it is a question for you..You need a texture change there - like at the destination boards (analog) eg. in MAN NL/NG
For the other part check any matrix+ or Vollmatrix (e.g. BUSE) script.
-
-
You need an entry definition for the 4th door.
In the passengercabin.cfg we can define the point where the passangers will move.
In the script we can set when will be that point open or closed - and we can get also some information from the program: if passangers want to get on / off there etc.
--
Ich denke kannst du schon fertige Datei für C1G 4T finden. Vorschlag: Polnische Foren, oder hier im Forum. -
Das heißt aus dein model.cfg die erste 5 Einträge hier einkopieren
[texttexture_enh] oder [texttexture]
So könnte ich das auch überprüfen. -
You should also add here the text texture definitions from the beginning of the model.cfg.. (paste here the first 5 entries)
You need to define a string variable (e.g. YourString) in matrix.osc for example. (you have to add the name of it into matrix_stringvarlist.txt then)
In the osc you can add (L.$.Matrix_Nr) " " (L.$.Matrix_Terminus) $+ $+ (S.$.YourString)Then in the model.cfg
[texttexture]
YourString
test3
100
50
0
0
0
0or something like this.
Take care, that
1. your font has ~ the same height as you define for the text
2. the texture is defined in the x file too
3. the normal of the plane points to the desired direction ( you can see the front of the plane, not the back side..)
4. the resolution of the texture is in connection with the usetexttexture definition
.. -
Hallo liebe Community,
und zwar hätte ich eine Frage:
Ist es eigentlich möglich, dass beim Citaro G von Morphi, die Fahrgäste an der 3. Tür einsteigen?
Also das sie die Tür von alleine öffnen, wenn die Türfreigabe drinnen ist.Ich habe schon im Forum gesucht, aber nichts gefunden was wirklich hilft.
passengercabin_O530 Trailer.cfg[exit]
16[exit] -- change this to [entry]
17[linkToNextVeh]
0door_auto.osc
(L.L.door_5) 0.9 > (S.L.PAX_Exit2_Open) (S.L.PAX_Exit3_Open)
>>
(L.L.door_5) 0.9 > (S.L.PAX_Exit2_Open) (S.L.PAX_Entry2_Open)this will already help some, but maybe there will be still some issues.
-
You mean, when you start the bus, it should show a line nr and a text on the displays?
[BVG] logo + "Berliner Verkehrsbetriebe"
Just add a Line Nr and text in the ibis for init modus. -
@AI train: In the video we can see an S-Bahn / U-Bahn, but there is no supply rails for them - on the other hand there is supply line above them --> advice: use a train (Stadler Flirt or Train+waggons)
Anyway it is nice to have more life with that on the map.
If someone do not want to have it - change the priority to 99 for it or just take out trains from the ai-list. -
-
"Error: Fehler: im Befehl "(C.L.elec_busbar_Vmin)" (vehicles\MAN Lion's City A21 by V3D VDV\\script\Atron\Ticketprinter.osc) <SC_ErrorInCommand_constantinvalid>"
Das heißt schau mal in elec_constfile.txt und du solltest do dort eine [const] Befehl mit elec_busbar_Vmin und eine Nummer z.B. 0.1 finden.
Natürlich interessant ist die gleiche elec_const wie in bus Datei eingesetzt war..
Hast du bei varlist, script stringvarlist und const in bus Datei die Menge des "Links" richtig eingestellt?Sorry for my German, I hope you can get the main point.
-
-
Ich habe sowohl beim Solo wie auch beim Gelenk das Problem, dass ich nach längerem Vorwärtsfahren nicht mehr rückwärts fahren kann. Ist das einem von euch auch schon aufgefallen...?
Yes, I've reported it here w/o any response. Solution: start going forward, then fast Neutral, then Rück is OK. -
How main_u18.osc looks like?
There should be also reference to ibis: (M.L.ibis_init) in the init part and (M.L.ibis_frame) in the main frame. And no reference on other display controller.. -
Ich finde, dass past so. Könntest du dazu ein Tut zum Selbsteinbau machen, oder den Mod zum DL geben?
Ich werde es später mitteilen d.h. DL geben.
Wie würd das mit KI-Version aussehen, wenn man den Bus per AI-List auf einer Map fahren lassen würde? Hat der dann auch den Bildschirm drinne?
Keine Ahnung, ich denke für KI ist es nicht notwendig.. -
-
-
-
1. Such nach im Matrixscript für "NE", dann findest du den benötigten Variabel, hoffentlich. /
EN: Search in the matrix script for "NE", then you should find the variable hopefully which you will need..
I'm quite sure, that there is a string variable for the matrix_nr (?). Add that to the monitor too - maybe
----
I do not have the Solaris IV and do not plan to buy it..